- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Landsmøde for lokalgruppekontakter m.fl.
19. januar (søndag) kl. 9:30 - 16:00
Igen i år afholdes landsmøde for lokalgruppeformænd, udvalgsformænd og bestyrelsen.
Søndag den 19. januar kl. 09:30 – 16:00
Dalum Landbrugsskole, Odense
Tilmelding til Sekretariatet på sekretariatet@vinavl.dk
Sidste frist for tilmelding er den 1. januar 2025.
Formålet med mødet er at lokalgruppeformænd, udvalgsformænd og bestyrelsen mødes og udveksler erfaringer og tanker, så der kan sikres en endnu bedre servicering af foreningens medlemmer.
Vi har sammensat et spændende program, som dels giver dig mulighed for at styrke dit netværk ved at snakke med dine kolleger om deres oplevelser i deres lokalområde, dels giver dig mulighed for at komme med værdifulde indspark til det arbejde, som bestyrelsen arbejder med for øjeblikket.
Det foreløbige program er:
- 9:30: Kaffe/te og et rundstykke
- 10:00: Velkomst v/formanden
Orientering om arbejdet i bestyrelse og udvalg - 10:30: Bordet rundt
Her har du muligheden for at fortælle om de NYE ting, der sker i dit område samt komme med gode idéer til dine kolleger. - 12:30: Frokost-sandwich
- 13:00: Gruppearbejde omkring: Faglighed og fællesskab i FDV
- 15:00: Præsentation af løsningsforslag og opsamling.
- 15:45: Afslutning og farvel v/formanden
- 16:00: God tur hjem.
Overordnet set går det godt i FDV. Der er flere deltagere på Vinskuet end nogen sinde før, og mange medlemmer holder åbent hus på Dansk Vindag. Foreningen bliver stadig bedre til at understøtte erhvervsmedlemmernes behov.
Samtidig oplever vi desværre et vigende medlemstal. Nogle af dansk vinavls pionerer falder fra, og det er naturligt nok, men der er også en tendens til, at nye medlemmer ikke gentegner deres medlemskab efter de(t) første år. Vi kan desuden konstatere, at nogle erhvervsmedlemmer har valgt foreningen fra.
Mange er interesserede i vinavl og -produktion, hvilket de sociale mediers mange grupper vidner om, men det betyder ikke automatisk, at disse interesserede melder sig ind i FDV.
SÅ:
- Hvad kan vi gøre for at vende udviklingen?
- Er vores tilbud til nye medlemmer gode nok?
- Er vores tilbud til “ældre” medlemmer gode nok?
- Formår vi at formidle den store viden, som ligger i FDV?
- Stiller vi for store krav?
- Stiller vi for få krav?
- Hvad kan vi gøre bedre – lokalt og på landsplan?
Alle disse spørgsmål, og med sikkerhed flere, skal vi forsøge at besvare på formandsmødet. Derfor lægger bestyrelsen vægt på, at alle lokal- og erfa-grupper er repræsenterede på mødet, da vi ligeledes mener, det er vigtigt at ses fysisk her tidligt på sæsonen. Så vi vil sætte stor pris på, at du prioriterer at komme. Skulle du være forhindret, vil vi tilskynde dig til at sende en anden repræsentant fra din gruppe, så informationerne fra din gruppe til os, og fra os til din gruppe, bliver så gode og direkte som muligt.
Vurderer du det nødvendigt eller ønskeligt, er du også velkommen til at lade din gruppe repræsentere af flere medlemmer.
Efter Formandsmødet holder bestyrelsen årets første bestyrelsesmøde, hvor vi gennemgår resultaterne fra din præsentation og fordeler eventuelle aktionspunkter fra gruppearbejdet til bestyrelsesmedlemmerne og udvalgene.
Så vi vil alle få en travl og indholdsrig dag søndag den 19. januar.