Kunne du tænke dig at give en hånd med i Foreningen Dansk Vin?

Så skal du være mere end velkommen. Der er altid brug for frivillige hjælpere til foreningens arrangementer og medlemmer der vil deltage i foreningens udvalg.

Foreningen Dansk Vin er en forening drevet af frivillige kræfter. Jo flere frivillige kræfter vi kan samle, jo flere aktiviteter og tilbud kan vi tilbyde foreningens medlemmer.

Selvom der har været fremstillet vin i Danmark i flere årtier, hersker der stadig en stor grad af pionerånd. Denne pionerånd gør det frivillige arbejde endnu mere spændende, inspirerende og udfordrende.

Har du lyst til at bidrage til foreningens udvikling, give en hånd med ved diverse arrangementer, eller blive skrevet på foreningens liste over ressource personer vi kan trække på. Måske har du en særlig interesse, som du brænder for eller gerne vil tage dig af, så tag endelig kontakt til en fra bestyrelsen eller sekretariatet.

Eksempler på aktiviteter, hvor der er behov for frivillige hjælpere

Dansk Vinskue

Vi modtager mere end 1.000 flasker vin, som skal fordeles til bedømmelse, analyse og vinskue. Der er en række praktiske opgaver omkring logistik, information og forplejning. På dagen hvor vinene skal bedømmes af de professionelle dommere, er der opgaver vedr. bl.a. servering af vinene for dommerne og forplejning. I forbindelse med selve vinskuedagen er der opgaver vedr. bl.a. informations- og pressemateriale, fremstilling af præmier og diplomer og fordeling af vinene på de enkelte udstilleres stande.

Offentlige vinshows og foodfares

I samarbejde med erhvervsmedlemmerne deltager foreningen i forskellige messer, vinshows og foodfares. I den forbindelse er der opgaver vedr. bl.a. fremstilling af PR-materiale, kontakt til udstillere, arrangører og pressen, samt deltagelse på standen.

Studieture

Fra tid til anden arrangerer foreningen studieture til andre vinlande. En studietur kan bestå af en samlet pakke, hvor foreningen arrangerer både transport, overnatning og besøg på vingårde og planteskoler, eller f.eks. en pakke, hvor deltagerne selv sørger for transporten. I forbindelse med studieturene vil der være mange forskellige opgaver lige fra at finde egnede steder at besøge til bookning af hotelovernatninger.

Fremstilling af PR-materiale

Der er behov for PR-materiale i mange sammenhænge. Det drejer sig både om billeder, grafik, tekster og video bl.a. til brug til pressedownload på hjemmesiden, informationsfoldere til brug på Dansk Vindag eller en messe.

Fremstilling af vinsmagningspakker

Vi arbejder på at fremstille forskellige vinsmagningspakker til vinklubber, private og vinhandlere. Udover at der skal sammensættes et antal vine, vil der være opgaver vedr. bl.a. logistik, fremstilling af informationsmateriale og dialog med vinklubber m.fl.

Har du en særlig interesse eller kompetence?

Måske har du en særlig interesse eller kompetencer, som du gerne vil bidrage med eller dygtiggøre dig indenfor.

Det kunne være, at du interesserer dig for et særligt område indenfor planteavl og gerne vil udforske dette område. Det kunne f.eks. ske som deltager i udvalget for Forskning og Udvikling.

Det kunne også være, at du interesserer dig for foto og video, og gerne vil deltage i fremstilling af undervisningsmaterialer og instruktionsvideoer. Det kunne f.eks. ske som deltager i udvalget for Medlemspleje.

Eller måske fundraising, sociale medier, SEO eller noget helt andet.

Kontakt Foreningen Dansk Vin

Vi håber, at du har lyst til at give lidt af din tid til et godt formål. Det gælder uanset om du har tid og lyst til at bidrage i forbindelse med en enkelt opgave eller arrangement, eller du f.eks. vil deltage i et udvalg eller en arbejdsgruppe.

Kontakt Foreningen Dansk Vin på mail kontakt@vinavl.dk eller telefon til formanden Hans N. Münter 2010 9089 eller sekretæren Børge Alstrup 2020 7270.