Dansk Vinskue afholdes den anden lørdag i september. Vinskuet afholdes skiftevis øst og vest for Storebælt.

Udover vinproducenterne og deres ledsagere, kan alle medlemmer købe adgangsbilletter til vinskuet.

De vinproducenter, der har tilmeldt vine, tildeles hver især en lille stand, hvor de kan præsentere deres vine. Af praktiske hensyn er standene opstillet i medlemsnummer orden. En rækkefølge for erhvervsmedlemmer og en rækkefølge for hobbymedlemmer.

Dansk vinskue er en rigtig god mulighed for erfaringsudveksling, og selvfølgelig at smage mange forskellige danske vine. Inden vinskuet offentliggøres en oversigt over alle vinene (vinskuekatalog). På den måde er der mulighed for at planlægge hvilke vine og vinproducenter, som man vil fokusere på.

Om aftenen afholdes der en festmiddag. Alle FDV medlemmer og deres ledsagere er velkomne. Vinskuet afholdes så vidt muligt et sted hvor der er mulighed for overnatning.

Der er tradition for at modtagerne af medaljer tager medaljerne til festen.

Programmet for vinskuet er sædvanligvis:

Kl. 11. Åbning og velkomst.
Kl. 11.10-12.30. Kollegial smagning af vinskuevine.
Kl. 12.30. Udlevering af bestilt frokost.
Kl. 12.30-15. Smagning fortsat.
Kl. 15-16. Præmieoverrækkelse.
Kl. 16-17. Smagning fortsat.
Kl. 17. Vinskuet er slut.
Kl. 18.30. Vinskuets festmiddag.