Forside Vinavlerforum 5 – Foreningsstof Vinskue – antal flasker ?

Dette emne indeholder 3 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af Mogens Ribo Petersen Mogens Ribo Petersen 3 måneder, 4 uger siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Hej,

Jeg tapper min vin på onsdag. Kan nogen her oplyse hvor mange flasker der skal indleveres og hvor store disse flasker som minimum skal være ? Hvad koster det ca. pr parti at indlevere vinen ?

Venlig hilsen

Mogens Ribo Petersen

Domaine Ribolund

Kære Mogens.

Begynd med at læse nedenstående adresse.

Der skal indsendes 5 flasker, min. 37,5 cl. Kun flasker af glas accepteres. Det koster 400 kr. pr. parti for de 2 første, 325 kr. for de efterfølgende partier. Du kan uden betaling, tage en gæst med til vinskuet pr. parti.

Sammen med resultatet af vinskuebedømmelsen får man en kemisk analyse af vinen.

Hilsen fra Silkeborg.

Hej Mogens. Mindste flaskestørrelse er 0,375 l, og der skal indleveres 5 flasker pr. tilmeldt vin. Dog kan du nøjes med 4 flasker, hvis du medsender et analysecertifikat for vinen fra et autoriseret laboratorium. Deltagelse koster 400 kr. for de første 2 tilmeldte vine, og 375 kr. for yderligere tilmeldte vine. Der åbnes for tilmelding af vine på hjemmesiden 1. juni, og vi ser frem til din tilmelding.

Mange tak for svarene,

Så kan jeg udvælge nogle almindelige flasker til dette så mine ca. 250 halvliters flasker kan cirkulere her i hjemmet til evigt genbrug 🙂

Jeg kan desværre ikke selv deltage til vinskuet men sender da lidt ind. Heldigvis kender jeg en der vil hjælpe med at slæbe medaljerne hjem til mig 🙂 Nå det var nok lidt for optimistisk – håber vi ses næste år !

Venlig hilsen

Mogens Ribo Petersen

Domaine Ribolund

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.