Forside Vinavlerforum 6 – Køb og salg Drueknuser/afstilket søges.

Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Ole N. Østergaard Ole N. Østergaard 2 måneder siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Dan Schødt
    Dan Schødt
    Deltager

Hej.

Jeg søger en knuser/afstilker, (Min datter synes ikke det er fedt at trampe druer på den traditionelle måde). Den behøver ikke at være særlig stor da min produktion er begrænset, 150 vinstokke. Så har I sådan en til salg hører jeg gerne om det.

Dan Schødt

40353674    Tulstruplund Vingård

Hej Dan.

Ja, det er jo rart at have en drueafstilker og -knuser, men det er småt med udbud af brugte maskiner.

En ny hånddreven kosten ca. 2.000 kr. og 3.000 kr. hvis den skal være i rustfrit stål. De mindste maskindrevne afstilker/knuser 1.500 kg/t. For dit vedkommende bliver der så ca. 10 min. maskintid.

Så hvis du vil have en maskine bliver du nødt til at købe en, eller finde en kollega i nærområdet, der har en maskine, hvor du kan købe dig en gang afstilkning mm. Du kan også finde et par kolleger i nærområdet. Jeg er med i en “andelsafstilker”, vi er 3 om den, det har aldrig givet problemer.  Jag vil anbefale at købe en i RS hvis det skal være en fællesmaskine. En malet udgave lider noget ved at skulle transporteres fra vingård til vingård.

Hilsen fra Silkeborg

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.