Forside Vinavlerforum 6 – Køb og salg Vindruer Sælges

Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Ole N. Østergaard Ole N. Østergaard 1 år, 5 måneder siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Vindruer fra sorterne: Orion, Zalas Perle, Regent, Leon Millot sælges i større eller mindre mængder. Kontakt Torkil Sørensen på skovkrog@post11.tele.dk eller telefon 21285436

Høsten er nu overstået, så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der blev solgt vindruer, og hvad prisen evt. har været på dem.

Sidste år var der en der opfordrede mig til at lave noget om køb og salg af druer her på forumet (uden at der skete noget ved det).

Hvis man her på dette  forum kunne få en handels-/auktionsplads kunne det være intere4ssant.

Der er nogle der synes at lave vinen er det sjoveste, og ville helst undgå alt det med vinplanterne, og andre det modsatte.

De hobbyavlere der er interesserede i planteproduktionen kunne jo lade sin mark godkende, og nogle erhvervsavler ville måske være interesseret i at købe druemateriale. Sådan foregår det i Champagne, her er der 15.000 drueavlere men kun 300 vinproducenter. Det kunne være en stor fordel for en vinproducent at få kapaciteten i vineriet udnyttet bedre.

Det eneste jeg har hørt om  priser på druer er, at en producent giver 3/4 lite vin for 7 kg leveret drue.

Er der nogle der har viden om priser?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.