Forside Vinavlerforum 1 – Vindyrkning Sukkermålinger

Dette emne indeholder 0 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af Mogens Ribo Petersen Mogens Ribo Petersen 1 år, 8 måneder siden.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Endelig en tørvejrsdag. Det er længe siden at druerne ikke har været mere eller mindre sjaskvåde af regn. På de tørre druer kunne der derfor endelig laves troværdige sukkermålinger i dag. På alle sorter er det et gennemsnit af 5 druer – dog 15 på Solaris.

Solaris 71 Oe (høstet med 94 Oe d. 15/9 2016 til sammenligning)

Zalas Perle 54 Oe

Ortega 76 Oe

Johanitter 53 Oe

Birstaler Muscat 54 Oe

Pinotin 54 Oe

Riesel 47 Oe

Rondo 59 Oe

Schyler 50 Oe

Siegerrebe (en enkelt plante i  drivhus så “snyd”) 79 Oe

Alt i alt nogle ret kedelige værdier. Solaris og Ortega kan vel høstes om et par uger. Pinotin og Rondo har tidligere (2015) vist sig gode til at modne nogenlunde i en kold sommer, så mon ikke det lykkes at høste dem med mindre der bliver tidlig frost. Resten: Tjaee… enten ekstrem sen høst eller bedre held næste år.  Håber jeg kan få fingre i noget “Lal Vigne” som blev omtalt på gærkursus i Odense d. 12/9. Det skulle kunne fremrykke modningen med op til 10 dage, men jeg vil prøve det før jeg er overbevist !

Hvis nogen undrer sig over høje værdier på Ortega er en del af forklaringen at de står med fuldt lys på en stejl skrænt, der selv i denne sommer kunne blive varm.

Venlig hilsen

Mogens Ribo Petersen

Domaine Ribolund

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.