skip to Main Content

Forside » Vinavlerforum » Vindyrkning » Multione med vineyard tool carrier

Forfatter
Emne

Hej

Jeg sidder og leder efter værktøj der kan hjælpe med at frigøre mine vin rækker for ukrudt.

Falder for Multione maskinen med vineyard tool carrier og dens muligheder for andet arbejde. Spørgesmålet til de bruger af multione med vineyard tool carrier:

Hvor stor er multione maskinen til værktøjet?

Hvilken værktøj andbefales til rengørelse i mellem rækkerne?

Fordele og ulemper?

hilsen

Britta Kjeldsen

Viser 11 svar - 1 til 11 (af 11 i alt)
Forfatter
Svar

Wiedehopfhakke

Her er 2 rigtig gode begynderredskaber, og så får man oven i købet en vidunderlig nattesøvn.

Hilsen far Silkeborg

Man kan jo også vælge at lægge en ukrudtsdug i rækkerne. Jeg lagde Mypex ud i rækkerne da jeg etablerede min vinmark. Jeg får den vidundelige nattesøvn ved ikke at hakke, men drikke vinen ved aftentide 🙂

Bedste hilsener

Mogens Ribo Petersen

Domaine Ribolund

Kære Britta Kjeldsen.

Kan du ikke skrive hvilket problem du vil have løst. Der er jo ingen der kan give er ordentlig svar på dit spørgsmål. Har du 5 planter eller har du 5 ha med vin.

Det er jo et goddag mand økseskaft – spørgsmål.

Hilsen fra Silkeborg.

Kære Ole

Som du måske før har hørt, så findes der ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Hvis du læser Brittas indlæg er det faktisk et konkret stykke værktøj (vineyard tool carrier) som hun vil hører om andre har erfaringer med, og jeg tænker med det stykke værktøj er nok ikke 5 planter vi taler om.

Herunder er et link så du se hvad hun taler om.

http://www.multione.com/wp-content/uploads/datasheet/en/65_vineyard_tool_carrier_multione_mini_loader_attachments.pdf

Mvh.

Arne Andersen

Jeg vil nu støtte Ole Ø i at det er et underligt spørgsmål. Min reaktion da jeg så det første gang var, at det ikke er skrevet på dansk; men maskinoversat. Og at indlægget er en reklame “forklædt” som et spørgsmål. Ved Britta Kjeldsen overhovedet at indlægget er postet i hendes navn?

DBH Ole S

Men hvis vi holder os til emnet, så er MultiOne maskinerne og tilbehørsserierne bestemt relevante at tage i betragtning for en erhvervsvinavler – eller måske endda en en stor hobbyvinavler, der primært vil bruge maskinen i anden sammenhæng.

Måske nogen skulle overveje at arrangere en demo i forbindelse med anden foreningsaktivitet?

DBH Ole

Med hensyn til delspørgsmålet “hvor stor er maskinen” så er der et kompatibilitetskort nederst på databladet til “vineyard tool carrier” tilbehøret, som findes her: http://www.multione.com/wp-content/uploads/datasheet/en/65_vineyard_tool_carrier_multione_mini_loader_attachments.pdf

Det kan lade sig gøre helt ned til model 2.3; men 5.3 og 7.2 er de mindste, som fuldt ud anbefales af producenten. Jeg tænker at kompatibiliteten af de små MultiOne maskiner (2.3, 4.2 og 5.2) afhænger af, hvilke værktøjer man sætter på sin “vineyard tool carrier”.

DBH Ole

Jeg har ‘slået’ britta Kjeldsen op på Facebook, og sørme ja; hun virker helt ægte og har en masse med en vingård at gøre, som hedder Den plettede Hest….

Hilsen

Torben

Ja, Torben, jeg har nogenlunde styr på hvem Britta Kjeldsen er. Det som jeg havde mistanke om, var at det ikke var hende selv, der havde logget ind, at nogen gav sig ud for at være hende. Derfor skrev jeg: “Ved Britta Kjeldsen overhovedet at indlægget er postet i hendes navn?” Det har hun så ikke kommenteret, og jeg ved ikke hvad man skal lægge i dét?

Men emnet i sig selv med valg af maskiner/redskaber til vingården er interessant og ikke noget man nemt får overblik over, så det er måske noget vi skulle se nærmere på…

DBH Ole

hej alle sammen 🙂

u ha. jeg er skam rigtig og jeg er ejer af ca. 2000 stk vinplanter. og ser lidt muligheder i Multione maskinen, men hvis ikke nogen bruger denne?

Tak for alle de fine svar på hvad i bruger af værktøj til vinmarks arbejde.

MVh. vinbonden Britta kjeldsen fra Vingården Den plettede hest.

Hvis du er til traktor, så har Carsten Klitø, Tyholm en smalsporet traktor til salg. Han er ved at lægge op som vinbonde.

Hilsen fra Silkeborg..

Viser 11 svar - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal logge ind for at besvare indlæg.