Forside Vinavlerforum 3 – Diverse Klimastation?

Tagget: ,

Dette emne indeholder 2 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af Ole Stauning Ole Stauning 1 måned, 3 uger siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Ole Stauning
    Ole Stauning
    Participant

Er der nogle af jer, der har en anbefaling af, hvad man skal købe, hvis man vil sætte en klimastation op i sin have/vinmark? Og hvor man med fordel kan købe sådan en? Jeg er mere ude efter “value for money” end efter “state of the art” udstyr.

DBH Ole Stauning

Hej Ole,

Jeg ved at både landbrug og gartnerier bruger vejrdata rigtig meget efterhånden. Mange har deres egen vejrstation som de bruger til f.eks at finde det optimale sprøjte tidspunkt, behov for vanding, temperatursum og meget mere. Gartnerier har også udstyr der måler masser af parametre. De måler naturligt lys så de kan optimere vækstlysmængden og vindhastigheder så de kan beskytte deres produktion når det blæser for meget. Kun noget af det er jo relevant for en vinavler men mon ikke du kan spørge en leverandør til de grønne fag hvor man får noget der virker ? Om det er til at komme i nærheden af med en normal tegnebog ved jeg ikke, men da masser af landbrug og gartnerier lukker, kan du måske finde noget brugt kram til billige penge ?

Venlig hilsen

Mogens Ribo Petersen

Domaine Ribolund

Ole Stauning
    Ole Stauning
    Participant

Tak for svaret Mogens. Der er rigtigt meget forskelligt udstyr på markedet, og jeg må nok prøve et finde en eller flere test(s) der sammenligner flere modeller. Er der nogen af jer, der har set sådan en?

DBH Ole

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.