Forside Vinavlerforum 6 – Køb og salg Drueknuser/afstilker

Dette emne indeholder 3 svar, har 4 stemmer og blev senest opdateret af Heine Simoni Jørgensen Heine Simoni Jørgensen 1 måned, 3 uger siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Dan Schødt
    Dan Schødt
    Deltager

Hej alle sammen.

Jeg søger en mindre afstilker/knuser til druer; jeg går ud fra at rustfri stål er et must ?

men bør den være elektrisk eller manuel? Gode råd modtages, og tilbud, hvis nogen har noget brugt grej de vil af med.

Med venlig hilsen

Dan Schødt          Tulstruplund vingård

Søren Kongsted
    Søren Kongsted
    Deltager

Hej Dan.

Elektrisk eller manuel? Hvis du har store mængder druer vil jeg absolut anbefale en elektrisk afstilker.

Hej Dan,

Du kan afstilke 10 kg druer på 1-2 minutter med en afstilker uden motor. Der skal tages lidt fat – det kræver lidt “overarm” ! Jeg har selv en Ares 15 som blot er lakeret. (Butikvinmark.dk). Rustfri er kun et krav til erhverv. Hvis jeg fik druerne fra mine 140 planter “serveret” samme dag ved afstilkeren, kunne jeg afstilke samtlige druer på en times tid hvis ellers overarmen kunne holde til det. Rengøringen efter brug og opstilling af udstyr er suverænt det der tager længst tid. I 2019 hvor jeg høstede mange gange brugte jeg under et kvarter på afstilkningen men mindst 2 timer på alt det andet. En højtryksrenser er et must for at komme ind i krogene og du må forvente lidt lakskader som du må udbedre. Men så er du kørende for små 2000 kr.

Mvh

Mogens Ribo Petersen

Domaine Ribolund

Hej Dan.

jeg har en elektrisk, rustfri stål, afstikker/knuser af mærket LORE ENOLOGI til salg.

Vi har solgt ejendommen og skal ikke mere lave vin.

heine@annogaarden.dk

30688910

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.