skip to Main Content

Forside » Vinavlerforum » Vindyrkning » Andre drue sorter?

Forfatter
Emne

Hej.

Jeg plantede 70 Auxerrois planter i 2014. De giver et sukker niveau på mellem 70 0g 85 alt efter årgangen. Dens syre er relativ lav. Den smager dejligt, men også anderledes en de “normale” danske druer. Dyrkningen er relativ enkel, med lidt svol og natron sprøjtning. Løv væggen er lidt let i udtrykket, hvilket gør den nem at passe.

Er der andre der har erfaringer med denne drue?

Viser 3 svar - 1 til 3 (af 3 i alt)
Forfatter
Svar

Auxerrois Blanc fra Alsace? I så fald så har jeg (og mange andre) i hvert fald erfaringer med vinen; men det er vel ikke det du efterlyser?

Jeg advokerede lidt for prøvedyrkning af sorten omkring 2006-2007; men det vandt vist ikke gehør. Jeg har heller ikke haft den selv.

Omtale af sorten her: https://de.wikipedia.org/wiki/Auxerrois (det er for de andre læsere – for du kender den naturligvis når du dyrker den).

DBH Ole

Det vil være fint, hvis du indberetter dine erfaringer til høstrapporten.

Jeg har haft sorten i nogle år men måtte droppe den igen på grund af for koldt klima i perioden 2000 til 2006, det var en af de sorter der blev stjålet stiklinger af mens jeg var på arbejde. årsagen til kassationen manglende modenhed  sidst i Oktober.

Viser 3 svar - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal logge ind for at besvare indlæg.